Actors of Urban Change aims to achieve sustainable and participatory urban development through cultural activities and by using specific potentials of culture as driver and enabler of positive change. This is carried out by strengthening the competencies for cross-sector collaboration among actors from the cultural, public and private sectors. Through local projects, an international qualification program, Europe-wide exchange and individual coaching, our participants put those skills into practice.

Actors of Urban Change is a program by the Robert Bosch Stiftung in cooperation with MitOst e.V. After two stages (2013-15 and 2015-17) of the program, the third program round takes place from autumn 2017 to summer 2019.

What do we offer?
We offer financial support to enhance your local project as well as international qualification activities focusing on workshops and peer learning activities. To support your local collaboration we offer a total amount of up to EUR 13,000. This includes:

grants for the implementation of your local project (up to EUR 5,000)
process-related and tailor-made support by experts (up to EUR 5,000)
mobility grants, i.e. financial support for Shadowing Internships in other cities in the network (up to EUR 3,000)
Additionally, we will reimburse all travel expenses and accommodation related to the international seminars. This financial support is embedded in international activities. These include participation in five international Actors of Urban Change Academy Meetings (4-5 days each) with a strong focus on peer learning, as well as mobility grants to spend Shadowing Internships in other cities in the network.

http://www.bosch-stiftung.de/content/language2/html/47964.asp

Teile diesen Beitrag

Kommentare

Almut Siebel
02. Aug 2017
Hallo Robin! Danke für die interessanten Infos. Wenngleich ich den Text mangels Englisch nicht komplett verstanden habe, vermute ich doch, dass er für mein Projekt Sherpakraft von Bedeutung sein könnte. Kannst Du mir helfen, dies abzuklären? Ich bin immer noch mit dem Thema der umweltfreundlichen Transport- und Mobilitätslösung für alle (auch körperlich u./o. finanziell Behinderte) befasst. Auch in den Workshops des Behindertenbeauftragten des Kreises Pinneberg - arbeite in dreien mit - ist das Thema ständig präsent. Hier will man sich auf den ÖPNV konzentrieren. Ich bin der Ansicht, dass ein trittunterstütztes Lastendreirad wie das leicht bewegbare Nihola vielen Betroffenen diesbezüglich aus der Patsche helfen würde und einen weiteren Personenkreis dazu bewegen könnte, zumindest ihr Zweitauto dadurch zu ersetzen. Zumindest als Leihrad sollte es allgemein zugänglich sein, vielleicht mit Leasingoption. Würde mich freuen, von Dir zu hören. Grüße! Almut

Hinterlasse einen Kommentar